O pive a vlasoch s bohatým objemom

Autor: Iveta Rajtáková | 13.3.2011 o 9:29 | (upravené 13.3.2011 o 9:37) Karma článku: 11,16 | Prečítané:  1560x

                   Ženy chcú mať pekné vlasy. To je pravda. Chlapi majú radi pivo. Aj to je pravda. Chlapi majú radi pivo kvôli pekným ženským vlasom. Toto už pravda nie je. Je to blbosť.                                   

                        „To nie ja, to moja Schauma." Asi neexistuje nikto, kto by tento výrok z reklamy na šampón už niekedy nepočul. Stal sa takým reklamným evergreenom, ako vyťahovanie fľaše s Perwollom v divadle, na koncerte, či v reštaurácii.                       

                        Pointa reklamy je v tom, že rozhovor o úžasných vlasoch a ešte úžasnejšom šampóne vedú dve bufetárky čapujúce pivo. A tá bez Schaumy, po tom, čo jej kolegyňa prezradí tajomstvo svojej bujnej hrivy, zrazu prezrie a so zle maskovanou závisťou a úsmevom cez slzy povie: „ Tak preto sú všetci muži v tvojom rade. " A áno, vtedy si všetci uvedomíme, že pred tou kráskou, ktorá má vlasy zošaumované sa vinie dlhý - predlhý rad zákazníkov - mužov, a tá chudera, ktorá si čuchá svoje vlasy len nejakým neidentifikovaným „ bežným " šampónom, si od nudy môže poobhrýzať prsty na rukách i nohách. Pretože od nej, s takými nezošaumovanými škutami, žiadny chlap pivo nechce.   

                        „ No iste," prehodí zakaždým Juraj, len čo nezošaumovaná chudina precedí s ťažkým srdcom tú vetu o mužoch. Dlhý čas som si myslela, že sa mu zošaumované cunami vlasy nepáčia. Ja som sa zasa zakaždým po zhliadnutí tohto reklamného klenotu  zahĺbila do zložitých úvah o tom, či sa mám na túto reklamu uraziť alebo nemám, či je veľmi sexistická, alebo len tak normálne. Lebo, veď chápete, džabať si na vlasy nejaký maglajz len preto, aby som mohla natočiť pivo nie trom, ale tridsiatim chlapom sa mi zdá..... no, také, že takto si myslia chlapi, že by ženy mali uvažovať. Skandžurím si ocmochty, aby som mohla do nemoty čapovať pivo. To určite. Toto musel robiť nejaký chlap. Asi pred týždňom som konečne dilemu vyriešila a na reklamu som sa definitívne urazila. 

                        Keď som teda naposledy začula Jurajovo „ no iste ", už som nemusela riešiť  nič a začalo ma zaujímať, vo co vlastne gou. Je totiž potrebné poznamenať, že Juraj na rozdiel odo mňa, reklamy zásadne nekomentuje, nepohoršuje sa nad nimi a neuráža sa na ne. Dokonca si ani nezakrýva oči, keď ide tá s pľuvancami.

                        Takže teraz, keď som reklamu spoľahlivo identifikovala ako mužský  šovinistický útok proti ženskej mentálnej integrite, prišla konečne tá chvíľa a opýtala som sa Juraja, čo mu na tej reklame tak hrozne vadí, že ho to zakaždým vyburcuje k takému kvetnatému komentáru. Tajne som rátala s tým, že to isté, čo mne, lebo Juraj takým veciam rozumie a keď aj nie, tak sa aspoň dobre tvári. Odpoveď ma takmer zabila a mojou teóriou o mužskom sexistickom paškvile otriasla od základov.

                       „ Je to šovinisticky ženské. Myslieť si, že keď chcem pivo, budú ma zaujímať nejaké vlasy, môže o chlapoch len nejaká ženská. Keď chcem pivo, tak chcem pivo. "

 

                             

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KULTÚRA

Dokonalosť bokom, treba sa dohovoriť - Fenomén bratislavskej viacjazyčnosti

Či človek prežije - vojnu, koncentračný tábor, vyhnanstvo -, záviselo často aj od toho, či ovláda jazyk, hovorí Jozef Tancer, autor knihy Rozviazané jazyky

EKONOMIKA

Daň z nehnuteľností narástla. Kde ľudia platia najviac?

V Novom Meste nad Váhom zaplatia ľudia na daniach až o 330 percent viac ako vlani.

KULTÚRA

Pixar nikdy nedobehneme, ale máme iné prednosti, hovorí autorka Lichožrútov

Drž sa ľudí, ale drž sa od nich ďalej! Pravidlo jeden pre ponožkožrúta.


Už ste čítali?