reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Iveta Rajtáková

Iveta Rajtáková

Bloger 
  • Počet článkov:  152
  •  | 
  • Páči sa:  45x

Som Iveta Rajtáková. To podstatné, čo sa dá o mne povedať. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáSlužbyPoézia alebo pocta SufenoviSvet nie je children friendlyVideli smeVeci verejnéSvet, v ktorom žijemBoli sme v...SúkromnéZ iného sveta

reklama

Súkromné

Prestaňte už, preboha, kuňkať

Iveta Rajtáková

Prestaňte už, preboha, kuňkať

Prečítala som si jeden z tých rozhovorov. v ktorých  sa pomerne úspešná žena pozastavuje nad nespravodlivým nastavením spoločnosti. Nad tým, čo všetko sa ženám deje a zrejme by sa nemalo.

  • 9. nov 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 841x
  • 23
Jar s korunou

Iveta Rajtáková

Jar s korunou

Nie, v názve nie je chyba v písaní. Nebudem písať ani o víruse, ani o kríze, ani o vypnutí, ani o zatmení. Iba o jari s korunou. Korunkou.

  • 5. apr 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 371x
  • 2
Byť mačkou

Iveta Rajtáková

Byť mačkou

Mačka. Chýba niečo k tomu, aby život tohto pozoruhodného stvorenia mohol byť považovaný za symbol dokonalej blaženosti? Vôbec nič.

  • 9. nov 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 442x
  • 1
Fenomén źid a jeho význam v multikulti rodine

Iveta Rajtáková

Fenomén źid a jeho význam v multikulti rodine

Zdá sa mi nespravodlivé, že taký unikátny lingvistický fenomén, akým je slovo źid zostal doteraz nepovšimnutý. Blížiaca sa Veľká noc, s ktorou je neoddeliteľne spätý, ma len utvrdila v odhodlaní  pritiahnuť k tomuto nespravodlivo prehliadanému javu a jeho vplyvu na život multikulturálnej (rozumej východniarsko - bratislavskej rodiny) aspoň trochu zaslúženej pozornosti. Jediným problémom je, že na úplnému pochopenie tohto fenoménu nestačí o ňom prečítať. Je potrebné počuť.

  • 2. apr 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 935x
  • 45
.týždeň – časopis nevyčísliteľnej hodnoty

Iveta Rajtáková

.týždeň – časopis nevyčísliteľnej hodnoty

Tak teraz neviem, či je príbeh môjho kolegu potvrdením starého známeho pravidla, že právnikom veľmi matematika nejde, alebo strhujúcim príbehom o láske, vernosti a lojalite až za hrob, presnejšie až za hranicu, keď vám faktúra za mobilný telefón môže privodiť infarkt.

  • 27. jún 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 862x
  • 15
reklama
Bieda

Iveta Rajtáková

Bieda

Hlad má veľké oči. Ten môj má priam vlčie okále. V stánku s rýchlym občerstvením si kupujem hneď dva vegaburgery. Jedným z tých vyhladnutých očí sledujem svoje nepredpisovo zaparkované auto a druhým predavačku, ktorá nenáhlivo balí do papiera s červeno-bielymi štvorčekmi dve žemle a k nim prisype zopár hranoliek. Jeden zabalí do mikroténového vrecka, do druhého sa pustím, len čo si v aute zapnem pás.

  • 2. máj 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 151x
  • 6
Strach

Iveta Rajtáková

Strach

Hrča. Zrazu je tam, kde nikdy žiadna nebola. Taká malá. Odťahujem prsty. V nasledujúcich dňoch sa dotyku tohto miesta vedome vyhýbam. Akoby to malo niečomu pomôcť. Nepomôže.

  • 21. apr 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 570x
  • 14
Nevážne o rodovej nerovnosti

Iveta Rajtáková

Nevážne o rodovej nerovnosti

Upozornenie: Tento článok obsahuje iróniu, v koncentrácii, ktorá môže u niektorých menej odolných jedincov vyvolať životu nebezpečnú alergickú reakciu. Ak sa rozhodnú čítať ďalej, autorka nenesie žiadnu zodpovednosť za ujmu, ktorá im tým vznikne.

  • 14. mar 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 421x
  • 12
Východniarka

Iveta Rajtáková

Východniarka

„ Ta to švet nevidzel s tima babami. Uš zaplacila i ot podkladni odešla i nit jej i nit, " prehodil chlap opretý o vedĺajšie auto, kým som do kufra hádzala veci, práve kúpené vo vranovskom Kauflande. A ja som si uvedomila, že som doma. Doma, na východe.

  • 12. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 496x
  • 93
Buďte ako deti. Nechcite, čo nepotrebujete :-)

Iveta Rajtáková

Buďte ako deti. Nechcite, čo nepotrebujete :-)

Je pravdou, že moje jediné dieťa má, po čom mu jeho dušička zapiští. Je pravdou, že na rozdiel od iných, zasvätených a jediných správnych názorov na túto stránku výchovy detí, si myslím, že to najlepšie, čo môžeme pre deti urobiť, nie je odopierať im, po čom túžia, ale naučiť ich, že nie všetko stojí za to, aby po tom túžili. Aby sa im dušička neupišťala na smrť. A je pravdou, že v tomto smere dosahujem výsledky, ktoré občas prekvapia aj mňa samú.

  • 20. máj 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 797x
  • 32
reklama
Mikuláš

Iveta Rajtáková

Mikuláš

December. Môj najobľúbenejší mesiac. Pri slove december sa mi vždy vynorí predstava tmy a v nej blikotajúcich svetielok. A ešte pocit čohosi radostného aj tajomného zároveň. Pretože v decembri sú vianoce. A v decembri je Mikuláš.

  • 5. dec 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 271x
  • 22
Toto sa naozaj stalo

Iveta Rajtáková

Toto sa naozaj stalo

v jeden septembrový deň na cestách Slovenska.

  • 2. sep 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 620x
  • 30
Blahoželám, Juraj.

Iveta Rajtáková

Blahoželám, Juraj.

Veríte v nomen est omen ? Ja určite.

  • 24. apr 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 708x
  • 1
V jednu nedeľu, v jednom kostole

Iveta Rajtáková

V jednu nedeľu, v jednom kostole

„ Roxanka, povedz mi, prečo vlastne chceš chodiť do kostola ? “ pátrala som po príčine toho, prečo moja dcéra dôsledne trvá na tom, aby sa každú nedeľu zúčastnila na omši. A ja, samozrejme, s ňou.  „ Pretože verím v Boha a je to moja povinnosť, “ bez zaváhania odpovedalo moje osemročné dieťa.

  • 19. jan 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 485x
  • 73
Takže preto ťa ľudia nemajú radi

Iveta Rajtáková

Takže preto ťa ľudia nemajú radi

Ja sa nerada češem. ( Tento článok nie je o česaní ).

  • 12. jan 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 004x
  • 7
reklama
„...aj ako starší brat bol zvieratkám. “

Iveta Rajtáková

„...aj ako starší brat bol zvieratkám. “

Milan Rúfus hovorí, že to bolo dávno, veľmi dávno. A ja mu dávam za pravdu. Detstvo je pre väčšinu ľudí tou najvzdialenejšou históriou. A definitívne zabudnutou. Vtedy nás občas  niečo aj bolelo a niekedy sme plakali. Niet na čo spomínať.Teraz nás  nás nebolí nič  a neplačeme. Nadávame. A do tohto podivného sveta ťaháme svoje deti. Niektoré sa úbránia.

  • 11. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 843x
  • 0
V našej krajine leopardiatka....

Iveta Rajtáková

V našej krajine leopardiatka....

Upozorňujem, že tento blog bude zasa o láske. O tej, ktorá sa skrýva v nedokončenej vete v jeho názve. Odporúčam preto všetkým, ktorým takéto blbosti lezú na nervy, aby nezabíjali vzácny čas svojho jediného života pokračovaním v jeho čítaní.

  • 29. jún 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 685x
  • 7
“...a lásky by som nemal ...“

Iveta Rajtáková

“...a lásky by som nemal ...“

Odkedy si na tomto svete, naučila som sa o láske viac, ako za celý svoj dovtedajší život. Pochopila som, čo je láska, ktorá nemusí odpúšťať, pretože neodsudzuje. Spoznala som, čo je láska taká samozrejmá, ako nádych a výdych. Neuvedomuješ si ho, nesnažíš sa oň, len jednoducho dýchaš.

  • 11. máj 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 285x
  • 4
Toto sa občas ženským stáva

Iveta Rajtáková

Toto sa občas ženským stáva

Nikdy som nechcela mať deti. Nechápala som, čo tie ženské, skláňajúce sa nad kočíkmi, v ktorých ležali celkom cudzie, dokonca ani nie ich vlastné deti, vidia. Tie výkriky typu  „ aký je zlatý/zlatá “ nad deckom od hlavy po päty pozakrúcaným do dupačiek, perinky, deky, a ktoviečoho ešte, som považovala za ich sladkasto - gýčovitý folklór. Nevedia, čo so životom a pri ich bezduchých predstavách, je starať sa o škvŕňa s pokrčenou tvárou, často červenou od neutíšiteľného plaču, jediným naplnením ich plytkého života. Otrasné ! Bože a ten smrad z okakaných plienok ! Fuj !

  • 1. máj 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 458x
  • 16
reklama
SkryťZatvoriť reklamu